I. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád upravuje veškeré právní vztahy vznikající mezi společností FREYA Slovakia s. r. o. se sídlem Trenčianska Turná 134, 913 21, Slovensko, IČO: 45 399 816, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl: Sro vložka č.k. 22565/R (dále jen „prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „kupující“).
Reklamační podmínky upravují rozsah, podmínky a způsob uplatnění odpovědnosti za vady zboží (dále jen „reklamace“) včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Právní vztahy mezi kupujícím a prodávajícím, které nejsou upraveny v těchto reklamačních podmínkách, se řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména ustanoveními Obchodního zákoníku (Zákon č. 513/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
Objednáním zboží přistupuje kupující k podmínkám uvedeným v tomto reklamačním řádu a výslovně s nimi souhlasí.
Ke každému zboží zakoupenému u společnosti FREYA Slovakia s. r. o. je přiložena faktura – daňový doklad. Faktura zároveň slouží jako záruční a dodací list. Ve smyslu platného Občanského zákoníku je na každé zboží poskytována záruka 2 roky. Záruka začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
II. Převzetí zboží
Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout okamžitě po převzetí od prodávajícího nebo dopravce. Kupující je povinen provést kontrolu úplnosti zboží, jeho neporušenosti a množství s fakturou, kterou obdržel od prodávajícího.
Zjistí-li kupující závady na zboží po jeho dodání, je povinen s dopravcem sepsat škodnou událost. Kupující je povinen reklamovat závady neprodleně po jejich zjištění.
Zboží dodané prodávajícím zůstává v jeho vlastnictví až do úplného zaplacení kupní ceny ze strany kupujícího. Zaplacením kupní ceny se rozumí připsání fakturované částky na účet prodávajícího v plné výši.
III. Oznámení závad
Kupující je povinen oznámit neprodleně po obhlídce dodaného zboží všechny závady, které zjistil, resp. které bylo možno při odborně provedené prohlídce zjistit.
Závady, které nebylo možné zjevně identifikovat při převzetí zboží (i když při převzetí zboží existovaly, ale projevily se později), je kupující povinen oznámit hned, když tyto závady odhalí.
Při reklamaci je kupující povinen prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího. Kupující je povinen jednoznačně specifikovat závadu zboží. Bez jeho popisu nelze převzít zboží do reklamačního procesu. Kupující povinen poskytnout prodávajícímu kontaktní adresu (e-mail, telefonní číslo), na které jej bude prodávající informovat o stavu jeho reklamace. Prodávající nenese odpovědnost za to, že se na uvedenou kontaktní adresu nepodařilo odeslané vyrozumění doručit.
V případě neshody dodaného zboží s průvodním dokladem (faktura) je postup stejný jako při zjištění závad zboží. Kupující je povinen oznámit neshodu neprodleně prodávajícímu.
IV. Náhrada za oprávněnou reklamaci
Kupující má nárok uplatnit reklamaci na zboží v záruční době, oznámí-li prodávajícímu písemně a bez zbytečného odkladu všechny podrobnosti zjištěné závady na zboží.
Jde-li o vadu zboží, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Při odstranitelných vadách má kupující právo vybrat si mezi bezplatnou opravou nebo výměnou zboží. Prodávající je povinen vyhovět tomuto výběru v přiměřené lhůtě, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace.
Pokud vadu zboží nelze odstranit, ani vyměnit zboží za nové, prodávající je povinen poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny nebo vrátit kupní cenu zaplacenou za zboží nejpozději ve lhůtě 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.
V. Náhrada za neoprávněnou reklamaci
Prodávající neodpovídá za škody způsobené při přepravě zboží, poškozením živenými a jinými vnějšími událostmi, chybnou manipulací, důsledkem nesprávného skladování, nesprávného zacházení a používání zboží. Na závady tohoto původu se nevztahuje reklamace.
Pokud bude při obhlídce zboží zjištěno, že závada vznikla způsobem, který je vyloučen ze záručních podmínek nebo pokud se závada na výrobku neprojeví, kupující je povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s dopravou ke kupujícímu.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za vady, které byly kupujícím sděleny po uplynutí záruční doby.
VI. Vrácení zboží
Kupující má nárok na vrácení zboží prodávajícímu v následujících případech:
- zboží není shodné se zbožím uvedeným v objednávce a v potvrzení objednávky,
- počet výrobků není shodný s počtem uvedeným v objednávce a v potvrzení objednávky,
- zboží má neodstranitelnou vadu, na kterou se vztahuje záruka a kterou nelze vyřešit opravou nebo dodáním náhradního zboží.
Zboží nesmí být poškozeno nesprávným zacházením ze strany kupujícího. O vrácení zboží je kupující povinen prodávajícího předem informovat a prodávající musí s vrácením zboží souhlasit. Náklady na zpáteční přepravu na adresu prodávajícího hradí kupující.Prodávající vrátí kupujícímu platbu za zboží pouze v případě, že zboží má neodstranitelnou vadu, na kterou se vztahuje záruka a kterou nelze vyřešit dodáním náhradního zboží.
VII. Místo uplatnění reklamace
Kupující může uplatnit reklamaci osobně v místě podnikání prodávajícího nebo odesláním reklamovaného zboží spolu s požadovanými podklady poštou na adresu: FREYA Slovakia s. r. o., Družstevná 345, 913 21 Trenčianska Turná, Slovensko. K reklamovanému zboží kupující přiloží kopii dokladu o koupi zboží – fakturu.
Reklamované zboží musí být kompletní, pokud možno v původním obalu. Náklady na přepravu reklamovaného zboží k prodávajícímu hradí a hradí kupující.
Nebude-li některá z podmínek uvedených v předchozích bodech řádně splněna, nebude reklamace zboží uznána jako oprávněná.
Vyřešení reklamace v záruční době je bezplatné. Pokud však bude reklamace neoprávněná, prodávající bude kupujícímu účtovat přepravní náklady spojené s vrácením reklamovaného zboží kupujícímu. Prodávající vydá kupujícímu doklad o reklamaci a způsobu jejího vyřízení.
Oprávněná reklamace bude ze strany prodávajícího vyřízena okamžitě, nejpozději však do 30 kalendářních dnů od převzetí reklamovaného zboží prodávajícím, nedohodnou-li se obě smluvní strany jinak.
Opravené nebo vyměněné zboží je zasláno kupujícímu na náklady prodávajícího.
VIII. Závěrečná ustanovení
Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 10. 06. 2025. Obchodní společnost FREYA Slovakia s. r. o.
Přečtěte si více o našich obchodních podmínkách.